Cari Daripada Makanan untuk Elakkan untuk batu karang!

Cari Daripada Makanan untuk Elakkan untuk batu karang!

Batu karang menyebabkan masalah kepada peningkatan jumlah rakyat. Peningkatan ini pesat batu karang boleh dipersalahkan pada diet miskin dan tabiat gaya hidup yang miskin yang manusia. Itu pepatah lama, bahawa anda adalah apa yang anda makan, adalah benar. Terdapat beberapa makanan yang perlu dielakkan untuk batu karang dan banyak lagi perubahan yang anda buat kepada gaya hidup dan tabiat anda, semakin cepat anda boleh menyelesaikan masalah anda.

Hampir 80% daripada batu karang terdiri daripada jenis oxalate deposit kalsium. Oleh itu makanan yang tinggi dalam oxalate, harus dielakkan sebanyak mungkin. Apa makanan yang kaya dengan oxalate? Nah, beberapa makanan utama yang tinggi oxalate adalah bayam, koko, tomato, kacang tanah, skuasy musim panas, terung, kentang manis, badam.

Ia juga dikenali bahawa lemak haiwan meningkatkan peluang mendapat penyakit ini. Ini kerana lemak haiwan menyebabkan badan anda untuk melepaskan kalsium, yang kemudiannya membina dalam buah pinggang anda. Jadi semua makanan yang tinggi dalam lemak haiwan, juga perlu dikurangkan sangat.

Produk tenusu, seperti yang anda tahu, adalah sangat tinggi dengan kalsium dan oleh itu tidak baik untuk kamu. Betul sebab utama mengapa produk tenusu harus dielakkan, bukan kerana mereka adalah tinggi dengan kalsium, tetapi kerana sistem penghadaman mempunyai masalah dengan mogok produk tenusu, menjadi sesuatu yang berguna yang boleh digunakan. Jadi kerana itu sebahagian besar daripada nutrien yang sia-sia dan semua sampah perlu melalui buah pinggang, menyebabkan pengumpulan kalsium.

Semua orang tahu bahawa gula adalah sesuatu, yang orang perlu untuk mengelakkan. Gula adalah sesuatu yang meningkatkan peluang mendapat batu karang juga. Kerana gula sebenarnya mengambil kalsium daripada tulang anda dan menghantarnya ke buah pinggang anda, sebelum ia berakhir dalam saluran kencing.

Ini adalah sebahagian daripada makanan untuk mengelakkan untuk batu karang dan lebih banyak anda tahu tentang diet yang betul, lebih cepat anda boleh menarik nafas lega. Ia tidak begitu sukar untuk menghapuskan batu karang, anda hanya perlu tahu apa yang anda perlu dan tidak perlu mengambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar