Homeopati Dengan Sulfur

Homeopati Dengan Sulfur

Pernah tertanya-tanya mengapa jerawat yang tidak pernah hilang walaupun anda telah mengambil banyak aplikasi kulit, krim, salap, rawatan muka yang semua berjanji kulit anda untuk memperbaiki? Atau rambut anda menjadi super kering, keriting dan rapuh dan ia hanya kelihatan sangat tidak sihat? Mengapa tidak mencuba sulfur homeopati sebagai ubat?

Promosi kulit dan rambut dilakukan terutamanya oleh belerang. Ia telah dikenali untuk membersihkan penyakit kulit seperti ruam, letusan kulit, ekzema, jerawat, kuku tidak sihat, hangnails dan psoriasis. Sulfur juga dieja seperti sulfur.

Suflur dijumpai dalam setiap sel dalam badan, terutamanya tertumpu di rambut, kulit dan kuku. Rawatan ini amat berguna untuk mereka yang merasakan terbakar, kulit merah dan gatal. Ruam pada kulit yang hanya menjadi lebih teruk dan menyakitkan apabila dibasuh dengan air dan terdedah kepada haba. Kulit yang mendapat kering atau bersisik. Bukan sahaja ia baik untuk kulit, ini juga boleh digunakan apabila rambut itu kelihatan amat tidak sihat.

Samuel Hahnemann, bapa homeopati disenaraikan Sulphur sebagai ubat kulit yang besar. Ia adalah polycrest dan remedi perlembagaan, membuat ini pengaruh yang mendalam kepada banyak sistem badan. Ia juga mempunyai penggunaan untuk situasi yang kronik yang lain seperti ketagihan arak atau sirosis hati.

Kelebihan utama Sulfur Homeopati ialah ia tidak sama dengan ubat sulfa dan ini tidak akan memberikan pesakit mengambilnya, apa-apa reaksi alahan.

Ini juga boleh digunakan untuk tanda-tanda masalah mata, keradangan kornea, blephitis, membakar, bergerak-gerak mata, konjunktivitis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar