Lively Lemon - Apa yang Boleh it Adakah?

Lively Lemon - Apa yang Boleh it Adakah?

Saya sentiasa suka perisa lemon, dan saya telah dikenali untuk makan mereka. Sebagai seorang anak, saya akan mendapat satu tahun. Separuh daripada kesenangan adalah reaksi orang lain, tetapi saya suka. Mungkin ini adalah sebabnya saya telah benar-benar mencari manfaat bagi buah ini sering disalah faham.

Lemon mempunyai sejarah di belakang mereka. Ia adalah kononnya buah pertama yang ditanam di India, dan telah diambil oleh orang-orang Arab, yang ditanam mereka di seluruh wilayah mereka ... termasuk bahagian Sepanyol. Sebagai penyebaran pokok itu, populariti ia berkembang. Malah, pada zaman Victoria ia adalah tanda prestij dalam banyak rumah-rumah yang besar.

Ada beberapa sebab untuk ini, dan rasa hanyalah pertimbangan kecil. Antara sebab-sebab yang boleh dipersoalkan, tetapi menarik. Sebagai contoh, lemon telah disampaikan dengan ikan untuk membantu jika tulang ikan telah ditelan. Dipercayai sifat berasid buah-buahan itu akan mencairkan tulang.

Anda mungkin perasan bahawa limau digunakan dalam * * banyak produk pembersihan. Sebab? Ianya berfungsi. Salah satu kegunaan utama untuk ini adalah bahawa ia menghilangkan bau. Meletakkan ia ke bawah pelupusan sampah atau melekat dalam peti sejuk, ia boleh mengurangkan bau ... walaupun yang ikan.

Dalam masakan, jus ini mempunyai banyak kegunaan. Ia boleh membantu memasak dan sering digunakan dalam ceviche untuk memasak tanpa haba. Salah satu masakan yang pertama menggunakan saya belajar ialah dalam memelihara makanan. Sesetengah makanan, terutamanya avokado dan epal, bertukar warna selepas terdedah kepada udara. Apa yang anda beralih kepada? Jus lemon adalah pencegahan semula jadi.

Kami herba mempunyai banyak digunakan untuk buah-buahan ini. Saya masih ingat ubat batuk diberikan kepada saya oleh kedua-dua ibu dan nenek saya ... campuran 50/50 jus lemon dan madu, kacau dan memberi satu sudu sekurang-kurangnya sejam setiap bilik tetamu. Ia sentiasa membantu saya dan keluarga saya.

Lemon juga menggalakkan peluh, yang boleh membantu (digunakan dengan betul) mengatasi beberapa penyakit. Digunakan dengan berhati-hati, ia boleh membantu ivy racun. Jerawat, selaran matahari dan gigitan serangga juga boleh tenang dengan jus lemon.

Ia mungkin akan mengejutkan anda untuk mengetahui bahawa jus lemon boleh membantu pedih ulu hati. Ia juga boleh membantu kes-kes gout. Sebab ini adalah agak mengejutkan ialah kedua-dua seolah-olah disakiti oleh makanan yang berasid, dan lemon pasti itu. Saya mengesyaki bahawa, gout sekurang-kurangnya, ia adalah kandungan vitamin C.

Bercakap itu, salah satu daripada kegunaan untuk lemon berlaku apabila pelayar mendapati bahawa skurvi boleh dicegah dengan buah-buahan tertentu. Skurvi adalah penyakit kekurangan, disebabkan oleh kekurangan C. Lemon adalah berguna, tetapi boleh mendengar lebih banyak limau ... buah-buahan yang dipilih oleh kapal-kapal yang paling British ... itu nama "Limey" yang digunakan untuk pelayar mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar