Lebam Bantuan - Herba Itu Bantuan

Lebam Bantuan - Herba Itu Bantuan

Lebam adalah kecederaan yang pedih melibatkan pendarahan di bawah kulit. Perubahan warna dan rasa sakit boleh bertahan jumlah yang agak lama, bergantung kepada berapa banyak pendarahan berlaku. Banyak kecederaan trauma, seperti tulang yang patah teruk, boleh menyebabkan jumlah yang banyak. Lebam yang besar seperti yang dinyatakan di atas dan jumlah yang luar biasa daripada mereka harus dilihat oleh doktor. Walau bagaimanapun, orang-orang yang kecil boleh ditangani dengan di rumah.

Arnica: Herba ini boleh digunakan dengan banyak berhati-hati dan ia tidak boleh dimakan. Ia adalah yang terbaik untuk mempunyai seorang pengamal persembahan berkelayakan anda bagaimana untuk menyediakan, tetapi saya akan memberikan anda arahan am. Membawa dua cawan air sehingga mendidih dan menambah Arnica itu. Mengambil kira haba dan biarkan ia curam selama sepuluh minit.

Ujian air, kedua-dua suhu dan memastikan ia tidak terlalu kuat. Herba ini boleh menyebabkan kebakaran dan kerengsaan kulit, jadi langkah ini adalah penting; anda tidak mahu kecederaan pada patch yang sama kulit. Terikan Arnica, kemudian celup kain di dalam air. Meletakkannya ke atas lebam untuk tidak lebih daripada sepuluh minit, memeriksa setiap dua minit. Lebam harus pudar agak cepat.

Ais: ais boleh membantu saluran darah kontrak, sekali gus menghentikan pendarahan. Ia juga boleh mengurangkan beberapa kesakitan. Ais dan / atau ais pek tidak boleh dibiarkan pada kulit lebih daripada dua puluh minit pada satu masa.

Bawang: Ada dua sebab ini boleh membantu. Ia adalah pembunuh kesakitan topikal dan ia boleh bertindak sebagai anti-radang. Kedua-dua sangat berguna dalam apa-apa kecederaan. Anda boleh memohon mereka dua cara, walaupun yang kedua biasanya dianggap pilihan yang lebih baik.

Kaedah satu, menghiris bawang mentah dan meletakkan keping pada lebam. Kaedah dua, dadu bawang, campurkan dengan garam dan meletakkannya pada lebam. Anda perlu mempunyai sehelai kain siap yang boleh diikat di sekitar kawasan lebam. Letakkan campuran pada lebam dan ikat dengan kain supaya ia tidak keluar. Simpan ini semalaman (atau jika anda melakukannya di pagi hari, sekurang-kurangnya enam jam).

Witch Hazel: A memampatkan daripada suling hazel ahli sihir boleh melegakan kesakitan dan bengkak lebam. Salah satu sebabnya ialah ia mempunyai kualiti astringen. Anda boleh menemuinya di kebanyakan pasar raya, biasanya sekitar kulit dan penjagaan rambut yang section..and biasanya pada rak bawah. Ia adalah idea yang baik untuk menyimpan beberapa di sekitar, dan ia biasanya murah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar